Saturday, December 29, 2012

Yang TERAKHIR..sob..sob..

Wrote by Lynn Easyanz at 2:35 AM
Assalammualaikum,
Sedar tak sedar..berlalu sudah Jumaat yang terakhir di tahun 2012 nie..huhu..rasa cepat sangat masa berlalu skarang nie..dah nak tahun baru pun..ya Allah ya tuhanku,semoga bertambahlah amalanku selaras dgn bertambahnya usiaku sempena tahun baru ini..

Sempena Jumaat terakhir nie..jom ler kita muhasabah diri skit..sekadar berkongsi uols..sama-samalah kita yer :-

Nasihat Kubur:

1). Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yg gelap, maka terangilah aku dengan TAHAJUD
apa lagi..perbayakkanlah Tahajud pasnie..biar skit tp berterusan gitu,biar tak selalu tp kerap


2). Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan ber SILATURAHIM
ampunkan segala silapku wahai sahabat,saudara,keluarga and who ever know me.MAAFKAN SAYA


3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca AL-QUR'AN
In Shaa Allah,sama-samalah kita yer..


4). Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal SEDEKAH
nak kaya?tak susah pun..sedekah..the more we sedekah,we getting kaya and kaya..


5). Aku yg menyepitmu hingga hancur bilamana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan SOLAT
hah..ni tiang..JANGAN LALAI uols;)


6). Aku adalah tempat utk merendammu dgn cairan yg sangat amat sakit, bebaskan rendaman itu dgn PUASA
nie..byknyela kebaikannya.antaranya.for those yg tgh DIET..naah,tips paling mudahkan..peace=D


7). Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawapanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"
perbanyakkan zikir uols..


psssst...sesungguhnya mereka yang mengingati mati adalah mereka yg BIJAK uols;-)
naah..malam nie kan uols dah pun tergolong diantara mereka-mereka yang BIJAK..mudahkan..In Shaa Allah...

Lotsofluv,
LynnIzyan


0 comments:

 

Design by LyNn Easyanz